ahannasr

وزن لوله داربست 6 متری

وزن لوله داربست 6 متری
فهرست مطالب

وزن لوله داربست 6 متری برای خیلی از افراد بسیار مهم است دارد زیرا تاثیر مستقیم بر قیمت آن دارد. معمولا افراد برای کاهش هزینه ها از لوله های داربستی استفاده میکنند و قیمت روز آن برای این افراد بسیار مهم است. در ادامه جدول وزن لوله داربست 6 متری را در ضخامت های مختلف مشاهده خواهید کردن.

نحوه محاسبه وزن لوله داربست 6 متری

قطر لوله داربست تغریبا 5 سانت و دقیق آن  48 میلی متر می باشد که به اصتلاح لوله داربست سایز 5 نیز گفته می شود. اما وزن این لوله ها بستگی به ضخامت آن دارد. وزن لوله داربست 6 متری ضخامت 2 میل که سبک ترین لوله است حدود 14 کیلوگرم، ضخامت 2.5 میل که مابین سنگین و سبک است 17 کیلوگرم و ضخامت 3 میل که سنگین ترین است حدود 26 کیلوگرم وزن دارد.

لیست قیمت امروز لوله های داربست در ضخامت های 2 میل الی 3 میل، برای مشاهده قیمت لوله داربست 6 متری کلیک کنید

نکته ای که هست وزن لوله های داربست 6 متری ممکن است اختلافی بین 300 تا 500 گرم داشته باشد و این امر طبیعی است. علت این اخلاف بار های مختلف است، در کارخانه از ورق برای تولید لوله داربست استفاده میکنند ورقی که استفاده می شود ممکن است در کارخانه از محصولات درجه دو باشد و همین امر موجب اختلاف وزن بیشتر از 500 گرم الی 1000 گرمی شود. ولی در هر شاخه از لوله های داربستی اخلاف 300 الی 500 گرم طبیعی است و جای نگرانی نیست.

وزن لوله داربست 6 متری

وزن لوله داربست 6 متری

وزن لوله داربست 6 متری در قیمت تاثیر مستقیم دارد، هر چه لوله وزن بیشتری داشته باشد قیمت آن نیز افزایش پیدا میکند. وزن لوله داربست برای مهندسان و پیمانکاران بسیار مهم است. این افراد سعی مکنند برای کاهش هزینه ها کم هزینه ترین لوله داربست را برای سازه خود انتخاب کنند و در صورت افزایش وزن، قیمت ها دچار تغییرات می شود. در ادامه وزن لوله های داربست در ضخامت های مختلف را مشاهده خواهید کرد.

مشخصات فنی لوله داربست

سایز استاندارد لوله داربست 48/3 میلی متر که به اصطلاح سایز 5 و ضخامت ان از 2 میل الی 3 میلی متر است. طول استاندارد لوله 6 متر ولی بستگی به نیاز به طول های مختلف برش داده می شود. این لوله ها تست های اب و گاز را ندارد و هیچ مایع و یا گازی را نمیتوان با این لوله ها جا به جا کرد.  اما برای سازه های ساختمان بسیار مورد استفاده قرار میگیرد. اگه میخواهید بدانید لوله داربست چیست و چه کاربردی دارد حتما مقاله کاربرد لوله داربست را مطالعه کنید.

قطر لوله داربست سایز 48 میلی متر است یا به اصطلاح سایز 5 سانتیمتر. لوله های داربستی کاربرد های صنعتی دارد و در سازه های مختلف مورد استفاده قرار میگیرد. سایز لوله داربست 1/2 1 اینچ یا 5 سانت است. این لوله های داربستی در وزن های سبک و سنگین در ضخامت های 2 الی 3 میلی متر است.

کاربرد اصلی لوله های داربستی استفاده به عنوان تکیه گاه برای سازه است. این کار باعث دسترسی سریع به بخش مختلف ساختمان است. بنا کردن داربست نیاز به تخصص دارد و در صورت نداشتن تجربه و تخصص باعث بروز مشکلات فراوانی می شود. نکته ای که هست سازه داربست باید حدود 30 الی 40 سانتی متر از سازه اصلی فاصله داشته باشد ولی برای انتخاب فاصله مناسب نظر پیمانکار یا معمار نیز مهم است.

جدول وزن لوله داربست 6 متری

اطلاعاتی که خیلی مهم است از آن با خبر باشید وزن لوله داربستی است زیرا وزن مستقیم بر قیمت لوله داربست تاثیر دارد. در ادامه میتوانید جدول وزن لوله داربست 6 متری را مشاهده کنید. نکته ای که در مورد وزن لوله های داربست هست این است که وزن لوله ها اختلاف بین 300 الی 500 گرمی دارد. افرادی که برآورد قیمت میکنند این نکته را حتما در محاسبات خود اضافه کنند که بعدا به مشکل بر نخورند.

جهت خرید و یا استعلام قیمت دقیق لوله های داربستی با کارشناسان اهن نصر تماس بگیرید یا از طریق این لینک به صفحه قیمت لوله داربست مراجعه کنید.

عوامل موثر بر وزن لوله داربست

وزن لوله داربست اصلی ترین گزینه جهت تعیین قیمت آن می تواند باشد.بدین جهت عوامل موثر بر وزن لوله داربست،باعث تغییر قیمت این لوله نیز می شود.از اصلی ترین فاکتورهای تعیین لوله داربست می توان به ضخامت لوله، قطر لوله موجود،طول لوله و عواملی از این قبیل اشاره کرد. ممنون از همراهی شما عزیزان،پیشنهاد می شود جهت اطلاع از قیمت و خرید لوله داربست و کسب اطلاعات بیشتر از لوله داربست های تولیدی مجموعه لوله و قوطی اصفهان به صفحه لینک شده وارد شوید و همچنین جهت مشاوره رایگان با کارشناسان شرکت لوله و قوطی اصفهان بگیرید.

انواع لوله داربست

لوله های داربست به طور کلی شامل دو دسته می شوند. لوله داربست گالوانیزه و لوله داربست سیاه. کارخانه ها برای تولید این لوله ها از ورق های فولادی استفاده میکنند اما بعضی از افراد بر اساس نیازی که دارند از لوله های گالوانیزه استفاده میکنند. این افراد لوله های داربست سیاه را به روش ابکاری گرم لایه ای محافظ بر روی آن قرار میدهند تا در محیط های مرطوب و خورنده مقاومت کند. اما خود لوله های داربست نیز شامل چند دسته می شود که در ادامه خواهیم گفت

داربست چکشی ستاره

 

داربست های چکشی ستاره از به صورت افقی و پایه های قائم تشکیل می شوند. از مزایای لوله داربست چکشی ستاره می توان به راحتی در باز و بسته شدن و عدم نیاز به آچار، نیاز به مهاربندی در ارتفاع های زیاد، عدم نیاز به کارگر ماهر، آسانی در جابجایی و انتقال آن اشاره نمود.

داربست مثلثی

داربست مثلثی از فریم های مثلثی شکل تشکیل می شوند که به شکل نر و ماده به همدیگر وصل شده اند. از مزایای و ویژگی بارز داربست مثلثی می توان به سهولت در باز و بسته شدن و عدم نیاز به کارگر ماهر اشاره کرد.

داربست چکشی کاسه ای

داربست چکشی ستاره ای از پایه های قائم و مهارهای افقی تشکیل می شود. از مزایا و ویژگی های بارز داربست چکشی کاسه ای می توان به قابلیت توسعه در پلن و عدم نیاز به مهاربندی در ارتفاع های زیاد و قابلیت استفاده در داربست بندی نمای ساختمان ها اشاره کرد.

از این مطلب راضی بودید
[تعداد رای: 0]

یک دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

989125625332+