ahannasr

لوله داربست چیست

لوله داربست چیست
فهرست مطالب

لوله داربستی معمولا در صنایع ساخت و ساز بسیار مورد استفاده قرار میگیرد. این لوله ها در سایز های مختلف تولید می شود و پر استفاده ترین سایز 1/2 1 اینچ است. تولید این لوله ها بسیار راحت است، علت این است که لوله های داربستی برای انتقال مایعات و گاز ها استفاده نمی شود همین امر سبب شده تا استاندارد های که برای دیگر لوله ها دارند رو این لوله نداشته و مراحل ساخت ان ساده تر می شود.

اگه نمیدانید لوله داربستی چیست و چه کاربرد های مهمی دارد به شما توصیه میکنم ادامه مطلب رو مطالعه کنید چون قراره به طور کامل در مورد ابعاد، انواع و اجزای داربست، میزان تحمل لوله و انواع داربست رو به شما معرفی کنیم.

از چه لوله هایی برای داربست استفاده می کنند؟

در واقع داربست ها سازه های فلزی هستند که کا اصلی ترین کاربرد آن ها فراهم کردن دسترسی افراد به سازه های بلند و مرتفع است. داربست از اجزای مختلف تشکیل شده و پایه اصلی آن لوله است. لوله های که برای داربست استفاده می شود درزدار بوده و از ورق سیاه یا همان ورق گرم تولید می شود. نکته مهمی که در مودر لوله داربستی وجود دارد این است که این لوله ها برای عبور مایعات اصلا مناسب نیست.

قطعا شما هم سازه های داربست را در کنار ساختمان و یا خیابان دیده اید که افراد برای دسترسی به ساختمان از آن استفاده می کنند. در صورد نبود داربست امکان نماکاری ساختمان وجود ندارد چرا که افراد برای دسترسی به ساختمان باید از داربست استفاده کنند. لوله های داربست در دو نوع سبک و سنگین در بازار وجود دارد. به لوله های که وزن 14 کیلوگرم دارند سبک و لوله داربست 17 کیلوگرم سنگین گفته می شود. لوله های سبک ضخامت 2 میل و لوله های سنگین ضخامت 2.5 میل دارد و سایز این لوله  ها 48 میلمتر است که سایز 5 گفته می شود.

طول لوله داربست 6 متر بوده و در ضخامت های مختلف قابل برش است اما ویژگی که این لوله ها دارند این است که به راحتی قابل نصب و جمع کردن است. داربست ها به وسیله بست داربست به یک دیگر متصل شده و محکم می شوند. خوبی داربست این است که دیگر نیاز به جوش دادن برای محکم کردن داربست نیست و این یکی از کاربرد های مهم این لوله های داربستی است. پر استفاده ترین سایز لوله داربست سایز 1/2 1 یا 2.11 اینچ است که سایز 5 گفته می شود. این لوله در ضخامت های سایز (2 میل، 2.5 میل، 3 میل) و غیر سایز (1.8 میل، 2.2 میل، 2.4 میل، 2.8 میل) وجود دارد.

لوله داربستی چیست

لوله درابست سازه های فلزی است که برای دسترسی به موقعیت های مختلف ساختمان در زمان ساخت و ساز مورد استفاده قرار میگیرد. داربست ها در طول های 6 متری روانه بازار می شود و در ابعاد های سفارشی نیز برش داده می شود تا نیاز ها را بر طرف کند. قطر لوله های داربستی 48 میلی‌متر است که به اصطلاح لوله سایز 5 نیز گفته می شود. ضخامت این لوله ها از 1.8 میل الی 3 میل وجود دارد و در بازار به فروش می رسد. نکته ای که هست در مورد کارخانه های تولید کننده این لوله ها است . ضخامت های استاندارد ضخامت 2میل، 2.5 میل و 3 میل است ولی برخی از کارخانه ضخامت های ما بین این استاندارد ها را تولید میکنند.

در صورتی که قصد خرید لوله های داربست را دارید و به دنبال قیمت روز لوله ای داربستی هستید قیمت لوله داربست 6 متری را کلیک کنید و قیمت روز لوله های داربست را در ضخامت های مختلف مشاهده کنید.

نحوه استفاده از لوله های داربستی بسیار ساده می باشد به این صورت که با استفاده از بست های مخصوص لوله به یک دیگر متصل شده و مورد استفاده قرار میگیرد. این لوله ها جزء دسته لوله های صنعتی است. در لوله های صنعتی هیچ مایع و یا گاز انتقال پیدا نمیکند زیرا تست های لازم را نداشته و اصلا برای این کار مناسب نیست.

اصلی ترین استفاده از لوله های داربست در صنایع ساخت ساز است و معمول ترین سایز این لوله 1/2 1 اینچ یا همان سایز 5 است. ضخامت این لوله ها همان طور که گفته شد از 2 میل شروع می شود و در 3 میل به پایان می رسد. اصلی ترین کاربرد این سازه های فلزی استفاده به عنوان تکیه گاه برای قسمت های مختلف سازه است. استفاده از این لوله ها نیازمند دانش و تجربه است زیرا استفاده از این لوله های صنعتی در موقعیت هایی است که یک اشتباه کوچک موجب در خطر افتادن جان افراد و خسارت های مالی زیادی شود. فاصله قرار گرفتن داربست از ساختمان حدود ۴۰ الی ۳۰ سانتی متر است اما برای انتخاب مناسب ترین فاصله نظر معمار نیز مهم است.

لوله داربستی در واقع همان لوله سیاه هستند که از ورق سیاه ساخته شده اند. طول استاندارد این لوله ها 3 و 6 متر است اما شما میتوانید بنا به نیاز خود در ابعاد های مختلف این لوله ها رو تهیه کنید.

در صورتی که قصد خرید لوله داربست را دارید به شما توصیه میکنم راهنمای خرید لوله داربست را مشاهده کنید. در این مقاله نکاتی که باید قبل از خرید لوله های داربست بدانید به شما گفته شده.

لوله های داربستی از دو جنس فولاد و گالوانیزه ساخته می شود و هر کدام دو مدل درزدار و بدون درز را دارند. لوله های که بدون درز ساخته می شود دارای مقاومت بالا و ایمنی بیشتری نسبت به لوله های درزدار را دارند به همین امر هزینه تولید لوله های بدون درز از لوله های درزدار بیشتر است. البته لوله داربستی درزادر گزینه مناسب برای انتخاب است. قیمت مناسب و مقاومت خوبی که داره یک گزینه مقرون به صرفه و مناسب برای استفاده است.

ضخامت تولید لوله داربست 2، 2.5، 3 و 4 میلیمتر است که ضخامت 2 و 2.5 بیشترین استفاده رو دارد.

معرفی انواع داربست فولادی داربست

داربست مثلثی : اسکافلد یا همان داربست مثلثی به صورت فریم های مثلثی به یک دیگر متصل شده، روش داربست این داربست ها به صورت نر و ماده بوده و مهم ترین مزیت این سازه این است که به راحتی باز و بسته می شود و نیاز به تخصص خاصی ندارد.

داربست چکشی ستاره: این نوع داربست به صورت پایه های افقی و پایه های عمودی تشکیل شده و که مهم ترین مزیت آن این است که در ارتفاع نیاز به مهار بندی ندارد و با استفاده از یک آچار باز و بسته می شود

داربست چکشی کاسه ای: این داربست ها بیشتر برای نما کاری ساختمان مورد استفاده قرار میگیرد، شیوه بستن این داربست ها به صورت پایه های عمودی و مهار های افقی تشکیل شده و برای بستن این نوع داربست نیاز به کمی تجربه است.

عوامل موثر بر قیمت لوله داربستی

عوامل زیادی است که بر قیمت اهن الات تاثیر می گذارد و بیشتر این عوامل مربوط به خود محصول نیست مثل تحریم، بازار ارز، نفت و گاز. این عوامل به طور کلی بر قیمت همه محصولات تاثیر دارد. اما عواملی که فقط در قیمت لوله داربستی تاثیر دارد عبارتند از:

  • جنس لوله داربست ( این که لوله از نوع فولادی باشه یا گالوانیزه، درزدار یا بدون درز بودن لوله )
  • وزن لوله داربست ( وزن لوله وابسته به ضخامت و سایز لوله است )
  • سایز لوله داربست ( تعیین کننده قطر داخلی و خارجی لوله است )
  • ضخامت لوله داربست ( هرچه ضخامت لوله بیشتر شود در نهایت وزن و قیمت ان نیز افزایش پیدا میکند )
از این مطلب راضی بودید
[تعداد رای: 1]

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

989125625332+