ahannasr

لوله جدار چاه چیست

لوله جدار چاه چیست
فهرست مطالب

ذدر این مقاله قراره در مورد این که لوله جدار چاه چیست و چه کاربرد های مهمی دارد صحبت کنیم همچنین در ادامه قراره در مورد ویژگی ها و عوامل تاثیر گذار بر قیمت لوله جدار چاه صحبت کنیم به شما توصیه میکنم که این مطلب رو از دست ندید

لوله جدار چاه چیست

لوله جدار چاه چیست

در بخش اول میخواهیم در مورد لوله جدار چاه چیست صحب کنیم و به شما در مورد لوله جدار چاه توضیحات لازم رو بدیم.

لوله جدار چاه همان طور که از اسمش پیداس برای دیواره های چاه مورد استفاده قرار میگیرد و به دو صورت هستند، یا فلزی هستند یا پلاستیکی.

اگه قصد خرید لوله جدار چاه رو داری و به دنبال قیمت مناسب میگردی حتما بخش قیمت لوله جدار چاه رو مطالعه کن و از قیمت روز لوله جدار چاه با خبر شو

این لوله ها یکی از پرکاربرد ترین لوله برای خارج کردن نفت، گاز و اب از زیر زمین است و استفاده از این لوله کم کم افزایش پیدا کرده و داره به یکی از پر مصرف ترین لوله ها میشه.

ویژگی های لوله جدار چاه

ویژگی های لوله جدار چاه

در این بخش قراره در مورد ویژگی های لوله جدار چاه صحبت کنیم. همان طور که میدانید لوله جدار چاه یه ویژگی خیلی مهم داره و اونم جنس ورقیه که از اون لوله جدار چاه رو درست میکنند.

این لوله ها دارای مقاومت بسیار بالایی بوده و در برابر رطوبت و زنگ زدگی بسیار مقاوم است. علت این مقاومت زیاد استاده از ورق های مناسب برای ساخت لوله های جدارچاه است.

اگه قصد خرید لوله ای رو دارید بهتون توصیه میکنم مقاله  نکات خرید لوله رو مطالعه کنید و نکات مهم قبل از خرید با خبر شوید.

این لوله ها به دلیل مقاومت بالا دارای طول عمر بالایی است که موجب مقرون به صرفه بودن این لوله ها می شود.

ویژگی اخر که در بالا بهش اشاره کردیم در مورد مقاومت اون هست، این لوله به دلیل جنس ورقی که داره در برابر فرسایش بسیار مقاومه و همچنین وزن مناسب داره که نه خیلی سنگینه و نه خیل سبک که این مورد هم خودش یک ویژگی به حساب میاد.

انواع لوله های جدارچاه

انواع لوله جدار چاه

در این بخش میخواهیم در مورد انواع لوله های جدار چاه های موجود در بازر صحبت کنیم.

لوله های جدار چاه به دو دسته تقصیم می شوند.

لوله های فلزی

لوله های که فلزی هستند مقاومت بیشتری نسبت به لوله غیر فلزی دارد. این لوله ها در برابر فشار های زیاد و ناگهانی مقاومت بالایی دارد و بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد.

اگه میخواهید بزرگترین تامین کننده انواع لوله های سیاه، گالوانیزه، مانیسمان، جدارچاه و… رو بشناسی و لوله های خود را با مناسب ترین قیمت بخرید مقاله معتبر ترین تامین کننده لوله در ایران مطالعه کنید

لوله های جدار چاه فلزی در ایران در سایز های 6 اینچ وجود دارند تا 14 اینچ که ضخامت های ان 6میل و 8 میل است.

لوله های غیر فلزی

لوله  های غیر فلزی جدار چاه که از جنس pvc  هستند نیز برای جداره های چاه مورد استفاده قرار میگیرد.

استفاده از این لوله ها ویژگی های خاص خودش رو داره. این لوله ها هزینه پایین تری نسبت به لوله های جدار چاه فلزی دارد و نصب اون بسیار راحت تر و کم هزینه تر از فلزیه، همچنین این لوله ها دارای مقاومت نسبتا خوبی در برابر فشار دیواره های چاه دارند.

نکته ای که باید درمورد لوله های pvc بدانید اینه که بیشتر از 500 متر توصیه نمیشه که از این لوله ها استفاده کنید چون ممکنه مشکلی پیش بیاد.

کاربرد لوله جدار چاه

کاربرد لوله جدار چاه

یکی از اصلی ترین کاربرد لوله جدار چاه استفاده در جداره های چاه می باشد. این لوله باعث میشه تا دیواره های چاه ریزش نکنه.

اما لوله های جدار چاه کاربرد های دیگر نیز دارد

یکی دیگر از کاربرد های لوله جدارچاه برای زمانی است که دسترسی به اب نباشد که بازم به حفاری و قرار دادن این لوله ها در چاه است حالا بسته به شرایط محیط چاه های نیمه عمیق یا عمیق حفر کنند و از لوله های جدارچاه برای انتقال اب از زیر زمین استفاده کنند.

لوله جدار چاه در اصل یک کاربرد دارد ولی ولی دلایل زیادی برای استفاده از این لوله وجود دارد که باعث افزایش کارایی این لوله ها می شود، بزارید یه چند مورد رو برای شما نام ببریم.

این لوله ها که در دیواره های چاه قرار میگیرد باعث عدم ریزش چاه میشه، نکته بعدی اینه که از یه سری هزینه های اضافه جلوگیری میکنه مثل لایروبی.

استفاده از این لول ها صرفه اقتصادی داره و عمر چاه رو افزایش میده و کلی دلیل دیگه هست که شما رو مجاب میکنه برای چاه های خود از این لوله ها استفاده کنید.

از این مطلب راضی بودید
[تعداد رای: 3]

989125625332+