ahannasr

ورق شیروانی چیست

ورق شیروانی چیست
فهرست مطالب

ورق شیروانی چیست و چه کاربرد های دارد. معرفی انواع ورق شیروانی و نحوه تولید ان، علت استفاده ان برای سقف. در این مقاله قراره به تمامی سوالات شما پاسخ بدیم. به شما توصیه میکنم ادامه این مطلب رو از دست ندید.

ورق شیروانی چیست

در اصلی ورق شیروانی همان ورق های گالوانیزه است که توسط دستگاه به شکل های کرکره، سینوسی، ذوزنقه، شادولاین و سفال در آمده است. از نامش پیداست که کاربرد اصلی این ورق ها برای استفاده در سقف است. ورق های گالوانیزه ای که تبدیل به ورق شیروانی می شوند حد اکثر 0.5 میلیمتر است، این ضخامت هم از مقاومت مناسبی برخوردار است و برای استفاده در سقف انواع خانه ها و سوله ها بسیار مناسب است.

برای تولید ورق های شیروانی معمولا از دو نوع ورق گالوانیزه و گالوانیزه رنگی استفاده میکنند که پایه تولید هر دو یکی است.

برای تولید ورق گالوانیزه از ورق روغنی استفاده میکنند. ورق ها رو چربی زدایی کرده و ان را وارد بخش گالوانیزه میکنند که یک روکش محافظ بر روی ان قرار بگیرد سپس ورق را با رنگ های مخصوص رنگ میکنند. سر انجام به وسیله دستگاه های مخصوص ان ها را به اشکال مختلف در می اورند

انواع ورق شیروانی

ورق های شیروانی بر اثاث نوع ورق، شکل و نحوه تولید ان به دسته های مختلف تقصیم بندی می شوند. در ادامه همین بخش شما رو با انواع ورق های شیروانی اشنا خواهیم کرد.-

ورق طرح سفال

ورق شیروانی های طرح سفال از مقاومت بسیار خوبی برخوردار هستند. این ورق ها دارای تنوع رنگ بسیار زیاد و استحکام خوبی است که یکی از بهترین گزینه ها برای انتخاب این ورق ها برای انواع سقف های شیبدار و سقف سوله ها است.

این ورق ها علاوه برا زیبایی و استحکام، در برابر حرارت بسیار مقاوم است. به دلیل وزن سبک این ورق ها در صورت اتش گرفتن دیرتر فرو میریزند همچنین این ورق ها نیاز به رنگ امیزی ندارند و به راحتی نصب می شود.

ورق شادولاین

ورق های شیروانی شادولاین شباحت کمی به ورق ذوزنقه دارد. این ورق ها ظاهر زیبا و خاصی دارد که نمای بهتری به ساختمان شما می دهد. کاربرد اصل این ورق ها علاوه بر سقف برای حصار کشیدن هم استفاده می شود.

در گذشته از این ورق فقط برای ساخت ساندویچ پنل استفاده می کردند اما با گذر زمان برای سقف های شیب دار نیز استفاده می شود. نصب ان ها خیلی اسان بوده فقط کافیه تا ورق ها روی هم قرار بگیرند و سپس با استفاده از پیچ به یک دیگر متصل شود. ویژگی های این ورق هم میتوان به مقاومت در برابر زنگ زدگی، نور افتاب و خش اشاره کرد.

ورق ذوزنقه

ورق ذوزنقه نیز نوعی دیگر از ورق های شیروانی است که پایه تولید ان ورق گالوانیزه است. این ورق های در عرض موج های به شکل مربع دارند که شباهت زیادی به ورق های کرکره ای دارند.

از این ورق نیز برای پوشش انواع سقف و شیروانی و حصار دور ساختمان استفاده می شود.

ورق های ذوزنقه بیشتر در ضخامت های 0.4 الی 0.6 میل یافت می شود. این ورق ها در دو عرض کوتاه و بلند تولید و به بازار عرضه می شود. عواملی که باعث افزایش قیمت ورق ذوزنقه می شود قیمت ورق روغنی و مقدار سفارش مشتری است. هر چه طول این ورق ها بیشتر باشد هزینه ها هم افزایش پیدا می کند.

ورق سینوسی (کرکره ای)

ورق های سینوسی از لحاظ ظاهری به شکل موج در آمده است. ویژگی مهمی که این ورق ها دارند طول ان است. این ورق ها در سایز های سفارشی برش داده می شود و حد اکثر ان 12 متر بوده که برای انواع سقف بسیار مناسب است. ورق کرکره در دو عرض کوتاه و بلند و ضخامت 0.04 تا 0.6 میلیمتر است. فرم دهی این ورق ها ارزان بوده و از لحاظ قیمتی یکی از بهترین گزینه ها برای استفاده در سقف های سوله و خانه است.

کاربرد ورق شیروانی

کاربرد اصلی این ورق پوشش است. این ورق ها ساخته شده اند تا نمای بهتری به خارج و داخل ساختمان شما دهند. رنگ بندی های متنوع باعث شده تا نظر بیشتر مشتریان رو به خود جلب کند. ویژگی های مثل استحکام، مقاومت، زیبایی و مقرون به صرفه بودن باعث شده تا این ورق در صنایع مختلف استفاده شود کاربرد های ورق شیروانی عبارتند از:

  • سقف های الاچیق
  • سقف خانه، ویلا و منزل
  • استفاده در گلخانه
  • سقف سالن های سرپوشیده و باشگاه های ورزشی
  • استفاده در پارکینگ
  • سقف انواع سوله
از این مطلب راضی بودید
[تعداد رای: 0]

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

989125625332+