ahannasr

مقدار سرمایه اولیه مورد نیاز برای اهن فروشی

سرمایه اولیه اهن فروشی
فهرست مطالب

اگه قصد فعالیت در بازار اهن رو دارید ولی نمیدونید مقدار سرمایه اولیه برا شروع فعالیت در بازار اهن چقدره و به دنبال براورد قیمت راه اندازی یک مغازه اهن فروشی هستید به شما توصیه میکنم ادامه این مطلب رو از دست ندید.

مقدار سرمایه اولیه برای راه اندازی اهن فروشی

مقدار سرمایه اولیه برای راه اندازی اهن فروشی

در این بخش قراره به شما هزینه های راه اندازی کسب کار اهن فروشی رو برای شما بازگو کنیم و مقدار سرمایه لازم برای شروع کاسبی در بازار اهن رو به شما بگیم.

برای این که کسب کار خود را در بازار اهن شروع کنید دو راه وجود داره که در داخل بازار اهن مرسومه.

دلالی

دلالی

اولین راه و راحت ترین راه دلالی هست. یعنی شما واسطه فروش افراد بشید. البته کار دلالی هم خیلی راحت نیست چرا چون باید قیمت مناسب داشته باشی و هم مشتری و نبود هر کدوم از این دو مورد کار شما رو خراب میکنه.

مقدار سرمایه اولیه برای شروع دلالی در بازار اهن یک دستگاه تلفن همراه، یک خط و هزینه خرید بار که بستگی داره، قبلش یه سری توضیحات هست کا باید بدیم و بعد شروع میکنیم به براورد قیمت.

در بخش اول گفتم که یکی از راحت ترین راه ها دلالی هست که اشتباه کردم، دلالی راحت بود اگه مالیات نبود، امروزه مالیات خیلی  پیگیر تر از قبل به دنبال افرادی هست که در بازار اهن از زیر مالیات فرار میکند و این یکی از بزرگ ترین مشکلات است که ممکنه دلالی رو خیلی سخت کنه و تا حدی امروزه داره غیر ممکن میشه به طوری که پای واسطه ها به طور کامل داره حذف میشه که هم نکته خوبیه و هم نکته بد. خود این نکته خوب و بد توی این مقاله نمیگنجه و باید یه مقاله جدا براش نوشت ولی در این حد بدونید که هر تغیر فرایندی باعث به وجود امدن یه سری مشکل و یه سری فواید هست که فکر میکنم از بین رفتن دلال در بازار اهن باعث بروز مشکلاتی بشه.

بریم سراغ براورد قیمت، هزینه تلفن معمولی حدود 2.5 الی 5 ملیون هست، خرید یک خط تلفن  از 80 تا 200 هزار تومان که اگه خط 912 بخرید این قیمت تغیر میکنه و از خط صفر که حدود 3.5 الی 4 ملیون هست تغیر پیدا میکنه. و در نهایت هزینه یک پارت بار که اگه ورق رو حساب کنیم حدود 30 هزار تومن هر کیلو و یه خرید کوچیک که معمولا یک تن هست حساب کنیم تغریبا 30 میلیون تومان به جز بارگیری و باربری هزینه داره.

البته در بازار ممکنه گاهی مواقع زمان جا به جایی پول تغیر کنه و شما نیاز دارید که دو الی سه برابر هزینه ها رو داشته باشید که به مشکل بر نخورید، پس برای دلالی در بازار اهن یه مبلغی حدود 80 تا 100 میلیون نیازه که بتونید کار رو شروع کنید. البته این کمترین هزینه ای هست که میشه برای این کار در نظر گرفت ولی براورد قیمت ما برای شروع همین مبلغه.

بنگاه یا مقازه

بنگاه یا مقازه

راه دوم که اصولی هست داشتن یک بنگاه یا مقازه هست که تغریبا این روز ها درد سر های خودشو داره ولی هیچ کاری بی درد سر نیست.

برای داشتن بنگاه یا مقازه هم یه سری خورده خرج ها وجود داره ولی در ادامه اصلی ترین هزینه های بنگاه یا مقازه داری رو به شما میگیم.

برای خرید یک دهنه مقازه در ارزان ترین جا یه مبلغی حدود 1.5 میلیارد هزینه جا هست که اجاره ان ماهی 7 الی 8 ملیون است.

و پول پیش رو فعلا خبر نداریم چون تعداد کسانی که اجاره می دهند خیلی کمه و بیشتر برای فروش گذاشتن اما مبلغ پیش یه چی تو مایه های 50 الی 100 میلیون هست. یه رول ورق که کمترین نیاز مغازه هست رو بیاری که از 5 تن الی 25 تن وجود داره، اگه باز هم کف قیمت رو در نظر بگیریم حدود 150 میلیون پول یه رول ورق 5 تنی که پایه قیمت اون 30 هزار تومنه هزینه داره.

هزینه بنگاه از این هم بیشتر میشه چون مقدار باری که باید خرید کرد خیلی بیشتر از پنچ تن هست و هزینه جا هم از اون خیلی گرون تر هستش. خرید یه بنگاه 600 الی 700 متری کم تر از 3.5 میلیارد نیست و هزینه های باری هم که قراره بریزید کم کم 1 الی 1.5 میلیارد هزینه هست کم کم، تازه از کلی هزینه های جزئی گفته نشده پسل پروانه کسب، میز، صندلی، خط تلفن و غیره.

براورد قیمت برای داشتن مقازه کوچیک در بازار حدود 1.8 الی 2 میلیارد و برای بنگاه مبلغی حدود 4.5 الی 5 میلیارد تومن سرمایه اولیه مورد نیاز هستش.

ایا اهن فروشی خوبه

ایا اهن فروشی خوبه

حالا با تمامی این توضیحاتی که داده شد میخوایم بگیم ایا اصلا فعالیت تو بازار اهن و اهن فروشی کار خوبی هست یا نه.

مطلبی که شاید خیلی ها نگن رو ما بی پروا به شما میگیم.

اگه از لحاظ دینی بهش نگاه کنیم یه خورده کار سخت تره و فعالیت توی بازار با سود 1 درصد و مالیات 9 درصد یه خورده کار رو غیر ممکن کرده.

چطور میشه که در یک بار یک درصد سود کنی و نه درصد هم مالیات بدی که باید اون مالیات رو از مشتری دریافت کنی و کلی هم به مشتری توضیح بدی که این هزینه اضافی برای چی هست و اصلا شاید از شما دیگه خریدی انجام نده.

کاری با کسانی که کم فروشی میکنن یا از بار میزنن و از این جور کار ها نداریم که متاسفانه در بازار امروز بسیار هم زیاد شده ولی در کل اهن فروش زمانی خوب بود که مالیات ها از کارخانه ها گرفته میشد و بار روانه بازار می شد.

اما الان اداره مالیات یک بار ازکارخانه یک بار از فروشنده و یک بار هم از خریدار مالیات دریافت میکند که اصلا درست نیست. و این یه روند کوچیکه و شاید بیشتر هم شه. اما در کل در این وضعیت بازار اهن که نوسان قیمت بسیار شدیده اصلا شغل مناسبی نیست، شاید پول داشته باشه اما ارامش رو واقعا میگیره و کار خیلی توی این وضعیت سخته.

از این مطلب راضی بودید
[تعداد رای: 4]

2 دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

989125625332+