ahannasr

ورق گالوالوم چیست

ورق گالوالوم چیست
فهرست مطالب

ورق گالوالوم (Galvalume) یکی از بهترین انتخاب ها برای استفاده در پروژه های سقف فلزی است، این ورق میتواند نیاز افراد مختلف را برطرف کند. اگه به دنبال اطلاعات کامل در مورد این ورق های گالوالوم هستید ادامه این مطلب رو حتما مطالعه کنید.

ورق گالوالوم (Galvalume)

ورق گالوالوم یا آلوزینک نوعی ورق فولادی است که به دلیل داشتن ویژگی های مهم از دیگر ورق های فولادی بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد. امروزه استفاده از ورق های گالوالوم به شدت افزایش پیدا کرده و مشتریان از خرید این ورق رضایت کامل دارند. برای مشاهده قیمت ورق گالوالوم می توانید وارد این بخش بشید و از قیمت روز این ورق ها مطلع بشید.

پایه تولید ورق های الوزینک همانند  ورق سیاه است و طی فرایند های مختلف خواص این ورق افزایش پیدا می کند. ورق گالوالوم (Galvalume) در بازار با نام های آلوزینک (Aluzinc) و زینک آلوم (Zincalume) شناخته می شود. با وجود این ورق ها دیگر نگرانی بابت خوردگی و یا زنگ زدگی وجود ندارد. به علت ویژگی های گالوالوم، ورق در برابر سایش، خوردگی، زنگ زدگی بسیار مقاوم است و میتوان از این ورق در شرایط مختلف اب و هوا استفاده کرد.

نحوه تولید ورق گالوالوم

تقریبا میتوان گفت که نحوه تولید ورق های گالوانیزه و گالوالوم به یک شکل هست، برای تولید این ورق ها از روش غوطه وری الکترولیک استفاده می شود اما در ایران این روش به دلیل مصرف بالای برق اصلا به صرفه نیست .  به همین دلیل از روش غوطه وری گرم برای تولید این ورق ها استفاده می کنند.

در ابتدای کار ورق های فولادی وارد بخش نورد سرد می شوند. ورق های سیاه را وارد دستگاه نورد می کنند و این فرایند چندین بار تکرار می شود تا به ضخامت مورد نیاز برسد. بعد از اتمام بخش نورد، ورق ها چربی زدایی و شست و شو می شوند و در اخر وارد کوره های آنیل و اتمسفر میکنند.

بعد از اتمام این مرحله ورق ها رو وارد وان مذاب گالوالوم با ترکیبات 50% الومینیوم، 50% روی و مقدار کمی سیلیسیوم  است تا پوشش گالوالوم تمام سطح ورق رو بپوشاند همچنین برای جلو گیری از شوره زدن علمیات کروماته روی ورق انجام می شود.

کارخانه های تولید کننده ورق گالوالوم

به طور معمول ورق های داخل بازار به دو صورت داخلی و وارداتی هستند. ورق های که وارد بازار های ایرانی می شوند عمدتا از چین و کره هستند که از کیفیت بالایی برخوردارند. اصلی ترین تولید کننده های ورق های الوزینک در ایران شرکت های هفت الماس و تاراز هستند بیشترین تولید این نوع ورق را در دست دارند و نیاز ایران را تامین میکنند. روش تولید هر دو شرکت غوطه وری گرم است که سهم تولید این کارخانه ها سالانه 150 تا 200 هزار تن است.

ابعاد ورق الوزینک

تمامی ورق ها به دو صورت رول و شیت وارد بازار فولاد ایران می شود.حداقل ضخامت ورق های گالوالوم 0.4 میل بوده و عرض استاندارد ان 1.5 متر است. ورق آلوزینک جز محصولات جدید در ایران محسوب می شود. کاربرد این ورق به دلیل ویژگی های خاص آن به سرعت در حال گسترش است.

ویژگی های ورق گالوالوم

استفاده از الومینیوم، روی و سیلیکون در ورق الوزینک باعث شده تا خواص این ورق افزایش پیدا کند. ترکیب این عناصر کنار هم باعث شده تا این ورق ها مقاومت زیادی داشته باشند و بهترین عملکرد رو در برابر خوردگی و محیط های مرطوب داشته باشد.

در کنار مقاومت در برابر خوردگی و شرایط بد محیط، کاربرد های دیگری نیز دارند. ورق های الوزینک از ویژگی هایی مانند طول عمر بالا، انعطاف پذیری، شکل دهی راحت، رنگ پذیری و قابلیت جوشکاری باعث شده تا این ورق به یکی از بهترین گزینه ها برای انتخاب تبدیل شود.

کاربرد های ورق گالوالوم

ورق های گالوالوم به دلیل روکش محافظی که دارند در برابر خوردگی و محیط های اسیدی بسیار مقاوم است به همین دلیل استفاده از این ورق ها در شرایط بد بسیار توصیه میشه. کاربرد های مهم ورق گالوالوم عبارتند از:

  • ساختمان سازی
  • اجزای ماشین
  • لوازم خانگی
  • کابینت سازی
  • ساخت تابلو برق
  • کف پوش کانکس
  • تولید سیم و کابل
  • تولید لوله
  • ساندویچ پنل
  • صنایع گرمایشی
  • سیلوسازی
  • تابلو های راهنمایی رانندگی
از این مطلب راضی بودید
[تعداد رای: 0]

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

989125625332+