ahannasr

محاسبه هزینه ساخت هر متر مربع واحد مسکونی

هزینه ساخت واحد مسکونی
فهرست مطالب

در این مقاله قراره به شما هزینه های ساخت یک خانه رو به شما بگیم و برآورد کنیم که هزینه ساخت هر متر مربع نسبت به زمین و مصالح چقدر خواهد شد اگه شما هم به دنبال براورد دقیق قیمت هر متر مربع خانه دوبلکس یا اپارتمان هستید به شما توصیه میکنم ادامه این مطلب رو از دست ندید

محاسبه هزینه ساخت خانه در سال 1401

محاسبه هزینه ساخت خانه در سال 1401

به دلیل نواسانات بازار قیمت همه کالا ها به دو برابر رسیده، این افزایش قیمت ها باعث شده که هزینه ساخت خانه در سال 1401 نیز افزایش پیدا کنه. در ادامه قراره به هزینه های ساخت خانه بپردازیم که به چه عواملی بستگی داره.

اولین قدم برای ساخت یک خانه ما به یک زمین نیاز داریم تا خانه را در ان بنا کنیم. همان طور که میدانید قیمت ملک ها در این چند سال به  شدت رشد کرده و قیمت ها سر به فلک کشیده و یکی از گران ترین بخش ها برای ساخت خانه میتوان گفت زمینه.

قدم دوم هزینه های شهرداری و در یافت مجوز هست که خود دریافت مجوز در ایران نیاز به پول داره و بحث های خلافی و پاین کار هم که جدا، همچنین شما نیاز به یک مهندس و مشاور در زمینه ساخت خانه هم نیاز دارید که شما رو به درستی راهنمایی کنه.

قدم سوم هزینه های ساخت اسکلت و متریال های به کار رفته در ساختمان است که این بخش هم در قیمت سازه بسیار تاثیر گذار است، سعی کنید بین هزینه مصرفی و کیفیت ساختمان تعادل بر قرار کنید تا تا قیمت تمام شده مقرون به صرفه باشد، استفاده از کالا های لوکس و گران قیمت باعث افزایش هزینه های ساخت یک خانه میشود همچنین در قیمت ساخت هر متر خانه تاثیر دارد و باید به این خورده خرج ها که در قیمت خانه تاثیر دارد توجه کرد. دوستان اشتباه برداشت نکنین که تمامی اجناس رو بی کیفیت بخرید تا قیمت رو کاهش بدید نه جنس مناسب با قیمت مناسب بخرید که هم عمر بلند مدت داشته باشد هم قیمت مناسب.

هزینه ساخت هر متر مربع ساختمان

هزینه ساخت هر متر مربع ساختمان

در این بخش قیمت تمام شده ساخت هر متر مربع واحد مسکونی که سازمان نظام مهندسی اعلام کرده رابه شما میگوییم

  • ساختمان هایی که یک یا دو طبقه هستند متری 6 میلیون 237 هزار تومان
  • ساختمان هایی که بین 3 تا 5 طبقه هستند متری 7 میلیون 170 هزار تومان
  • ساختمان هایی که بین 6 تا 7 طبقه هستند متری 8 میلیون 215 هزار تومان
  • ساختمان هایی که بین 8 تا 10 طبقه هستند متری 9 میلیون 234 هزار تومان
  • ساختمان هایی که بین 11 تا 12 طبقه هستند متری 9 میلیون 717 هزار تومان
  • ساختمان هایی که بین 13 تا 15 طبقه هستند متری 10 میلیون 717 هزار تومان
  • و در اخر ساختمان های که از 16 طبقه بیشتر هستند هم متری 11 میلیون 54 هزار تومان

بر اثاث گفته های رئیس نظام مهندسی هزینه های ساخت هر متر مربع واحد در سال 1401 همین قیمت هایی است که در بالا به شما گفتیم ولی چیزی که در بازار مشاهده میکنیم خیلی بیشتر از این ارقام است که گفته شده، البته شاید علت این اختلاف قیمت بین رئیس نظام مهندسی و بازار افزایش چند برابر قیمت ها باشد.

با این حال هزینه ساخت هر متر مربع ساختمان در سال 1401 به دلیل نوسانات شدید قیمت محصولات مانند فولاد و زمین که چندین برابر شده و کار رو برای سازنده ها بسیار سخت کرده.

هزینه ساخت خانه دوبلکس

هزینه ساخت خانه دوبلکس

شاید با خود فکر کنید که هزینه های ساخت خانه دوبلکس از اپارتمان ها بیشتر باشد. در این بخش امده ایم تا برخی از این فکر های که خانه های دوبلکس هزینه های زیادی دارند رو برطرف کنیم.

شاید باور نکنید اما هزینه های ساخت خانه های دوبلکس نسبت به برج های مسکونی خیلی کمتر و مقرون به صرفه تر می باشد. شاید با خود فکر کنید که چطور ممکنه.

هزینه ساخت واحد های چند طبقه خیلی بیشتر از یک خانه دوبلکس تمام می شود همچنین زمان ساخت یک خانه دوبلکس نسبت به واحد های چند طبقه ای خیلی کم تره و ساخت این جور خانه ها معمولا سریع تر انجام میشه.

نکته دیگه در مورد این طور خانه ها این هست که نیاز نیست حتما از مصالح درجه یک استفاده بشه چون فشاری که قراره اون مصالح قراره تحمل بکنه خیلی خیلی کم تر از ساختمان های چند طبقه ای هستش برعکس واحد های چند طبقه ای که باید از مصالح درجه اول استفاده کنند. پس متوجه شدیم که هزینه ساخت خانه های دوبلکس نسبت به واحد های چند طبقه کم تر بوده و ساخت این بنا ها نیز راحت است.

از این مطلب راضی بودید
[تعداد رای: 1]

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

989125625332+